איך תדעי שאת מתאמנת יותר מידי ונחה מעט מידי?

בכדי להשיג שיפור והתקדמות באימונים, חשוב להקשיב לגוף ולסימנים שהוא נותן לנו. בכל שגרת אימונים יש לשלב מספיק זמן מנוחה שיתן לגוף ולשרירים שלנו זמן לנוח ולהשתקם, מה שיתרום גם לפיתוח נכון של השרירים. אז איך תדעי שאת מתאמנת יותר מידי ונחה מעט מידי?

את לא מתקדמת באימונים

בשגרת אימונים תקינה את אמורה לראות התקדמות, שיפור בתחושה, יכולת להעלות משקלים. אם את מתאמנת באותה רמה, לא רואה שינוי פיזי ולא מצליחה להתקדם במשקלים- יכול להיות שאת לא נחה מספיק.

לוקח לך יותר זמן להתאושש בין אימונים

אם את תמיד עייפה וחסרת כוח לאחר האימון, יתכן שאת מתאמנת יותר מידי ולא נותנת לגוף להתאושש בצורה מספקת. חשוב לתת לגוף שלך זמן לנוח ולהשתקם בין אימונים, במיוחד אם את עושה באימונים קשים ועצימים.

את רעבה כל הזמן, גם אחרי שאכלת

הגוף שלך זקוק לאנרגיה ויש לו כמה דרכים להשיג אותה- מנוחה ואוכל. אם את לא נחה מספיק בין אימונים, הגוף שלך ינסה להשיג אנרגיה ממקום אחר ויאותת לך שהוא זקוק לאוכל גם אחרי שאכלת.

את כל הזמן עייפה

עייפות קשה ומתמשכת יכולה להיות סימן לאימון יתר. אם תקופה ארוכה את מרגישה עייפות קשה למרות שאת ישנה מספיק זה כנראה כי את לא נחה מספיק בין האימונים שלך. הגוף מנסה לתת לך סימנים וחשוב תמיד להקשיב לו קודם כל.

התאמה נכונה בכמות האימונים והמנוחה היא המפתח להתקדמות ושיפור רמת הכושר. אל תתעלמי מהגוף ומהסימנים שהוא נותן לך. אם תתחילי לקחת לתשומת ליבך את הסימנים האלו, את תראי שאת מצליחה להגיע לתוצאות הכי טובות שלך ואיך ההרגשה שלך ביום יום משתפרת.

רוצה שנעזור לך לבנות תוכנית אימונים מסודרת שתנחה אותך כמה מנוחה את צריכה? צרי קשר

שיתוף הפוסט

יכול לעניין אותך גם...