איך תדעי מתי לעלות משקלים

האם המצב הבא נשמע לך מוכר- את מתאמנת כבר תקופה ונראה שהתוצאות הגיעו ונעצרו. לא ניתן לראות שינוי כמו בעבר. שגרת האימונים שלך הפכה לקלה יחסית ואת לא מרגישה שנתת את כולך באימון.
מזל טוב … הגיע הזמן להעלות משקלים באימון!

יכול להיות שאת חוששת להרים כבד יותר אבל זהו חלק בלתי נפרד ותהליך טבעי בשגרת אימונים. העלאת משקלי העבודה היא הכרחית להתקדמות שלך- במיוחד אם את רוצה להמשיך לראות תוצאות. אם תמשיכי להרים בדיוק את אותו המשקל בכל אימון במשך שנים- הגוף שך יתסגל למצב הקיים ואת תפסיקי לאתגר אותו-
מה שאומר שאת מפסיקה לחזק אותו.

הגברת ההתנגדות על השרירים באימון תוביל לחיזוק הגוף, עלייה במסת השריר, עיצוב הגוף והכי חשוב- שיפור הביטחון העצמי! אז עכשיו כשהשתכנעת והבנת למה חשוב להעלות משקלים בכל תקופה- בואי נדבר תכלס- איך תדעי שהגיע הזמן ואיך תעשי זאת בפועל?

חוק ה-2 ל-2

אם את יכולה לבצע אקסטרה 2 חזרות בתרגיל מסויים עם המשקל הקיים, למשך 2 אימונים ברצף- באימון שאחריו כדאי לבחור משקל גבוהה יותר! חשוב לשים לב לטכניקה לפני הכל.

באיזו תדירות כדאי להעלות את המשקל?

כל גוף הוא שונה ומתאקלם בקצב אחר לעומס שמופעל עליו. אינדיקציה טובה תהיה בדרגת הקושי שאת מרגישה בחזרות האחרונות בתרגיל- האם 2 החזרות האחרונות היו קלילות ולא מאתגרות? אם כך- אפשר לנסות את חוק ה-2 ל-2 שהוזכר בפסקה הקודמת. אם 2 החזרות האחרונות היו מאתגרות במיוחד ונאבקת לסיים אותן- אפשר להמשיך כרגע עם המשקל הקיים.

כמה משקל צריך להוסיף?

עכשיו כשהבנת שזה הזמן להעלות משקלי עבודה- חשוב לשים לב לעלות בקפיצות קטנות ולא להעמיס יותר מידי, מהר מידי על הגוף. מומלץ לעבוד בקפיצות של %10 בכל פעם. כלומר- אם הרמת בתרגיל עד עכשיו 25 קילו, המשקולת הנוספת תהיה 5.2 קילו. במשקל חופשי יהיה קל יותר לבחור משקל מתאים, אך גם ברוב
המכשירים תוכלי למצוא לא מעט אופציות.

אל תשכחי לעקוב אחר ההתקדמות שלך!

חשוב להיות במעקב אחר המשקלים שלך כדי שתוכלי לשים לב שאת באמת מתקדמת ומקפיצה להעלות את משקלי העבודה בזמן!

שורה תחתונה

בגלל היכולת המדהימה של הגוף להסתגל, להרים משקלים קלים מידי יכול להיות לפעמים בזבוז זמן. אל תפחדי לאתגר את הגוף ולדחוף את עצמך בכל חזרה!

שיתוף הפוסט

יכול לעניין אותך גם...